Ευγενία Κυπριώτη: Μετά το ΜΙΘΕ τίποτε δεν ήταν ξανά το ίδιο. Κυριολεκτικό "paradigm shift"!

Η Ευγενία αμέσως μετά την αποφοίτησή της έγινε δεκτή στο Imperial College του Πανεπιστημίου του Λονδινου για μεταπτυχιακές σπουδές σχετικές στην Επικοινωνία της Επιστήμης. Κατά την παραμονή της στο Λονδίνο, εργαζόταν, παράλληλα, και στην ελληνική εφημερίδα Ελευθερία και αργότερα στην εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών Endemol UK.

Αμέσως μετά την επιστροφή της από την Αγγλία εργάστηκε για 4 χρόνια στο CAID-Κέντρο Επιστήμης, Κοινωνίας και Τέχνης. Εκεί ασχολήθηκε με την οργάνωση και την εκτέλεση παραγωγών και εκδηλώσεων, πάντα σε σχέση με την επιστήμη (Διεθνές Φεστιβάλ Επιστημονικών Ταινιών, Μάγοι της Επιστήμης, κ.α.).

Στη συνέχεια, απασχολήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας ως εξωτερικός Project Manager με αποκλειστική ευθύνη την οργάνωση και διαχείριση πιλοτικών προγραμμάτων ενώ μέχρι τις αρχές του 2012 εργάστηκε ως Ειδικός Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα καινοτομίας και υιοθέτησης καλών πρακτικών.


Σήμερα ασχολείται σε ερευνητικό επίπεδο με την Επικοινωνία και τη Διδακτική της Επιστήμης. Από το 2009 έχει ξεκινήσει τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής με θέμα την Επικοινωνία της Επιστήμης.
Το πρώτο πράγμα που έμαθα πολύ καλά στο ΜΙΘΕ ήταν να εξηγώ τι είναι η Φιλοσοφία και η Ιστορία της Επιστήμης, μια και χρειάστηκε άπειρες φορές να εξηγήσω τι σπουδάζω/σπούδασα!

Η αλήθεια όμως είναι ότι μετά το ΜΙΘΕ τίποτα δεν ήταν ξανά το ίδιο. Κυριολεκτικό "paradigm shift." Οι γνώσεις μου πάνω σε τόσα διαφορετικά θέματα συνεχίζουν να εκπλήσσουν παρέες και επίδοξους εργοδότες. Η κριτική σκέψη μετά από την «έκθεσή» μου σε τόση γνώση, μου προσφέρει φίλτρα για ορθές και αντικειμενικές απόψεις. Δεν νιώθω ποτέ ότι το αντικείμενο μου με περιορίζει, άρα ο επαγγελματικός μου προσανατολισμός μπορεί να αλλάζει συνεχώς.

Στο ΜΙΘΕ κυρίως, όμως, γνώρισα καθηγητές που είναι μέχρι σήμερα στο πλάι μου και συμβουλεύομαι σε οποιαδήποτε ακαδημαϊκή ή επαγγελματική κίνηση μου και συμφοιτητές μου που είναι πια μέρος της ζωή μου. Συνεχίζει να είναι ένα μέρος που το νιώθω δικό μου.

Το ΜΙΘΕ, για εμένα ήταν αρχικά μία κατά λάθος επιλογή, στη συνέχεια, μία πανέμορφη και δημιουργικότατη έμπνευση και, σήμερα, ένα προτέρημα αναντικατάστατο στη προσωπική και στην επαγγελματική μου ζωή.