Ελίνα Πεχλιβανίδη: Ήταν το μικρόβιο που είχα από παλιά να θέλω να ασχοληθώ με τα πάντα, να θέλω να μάθω κατιτί το περισσότερο από οποιαδήποτε επιστήμη, και αυτή την επιθυμία μόνο το ΜΙΘΕ μπορούσε να μου την εκπληρώσει

Η Ελίνα μετά την αποφοίτησή της έγινε δεκτή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Φιλοσοφίας και Ιστορίας της Επιστήμης του ΜΙΘΕ. Παρακολούθησε το πρόγραμμα μόνο για μία χρονιά γιατί συνέχισε τις σπουδές της στην Αγγλία. Έγινε δεκτή με υποτροφία στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Bristol όπου ολοκλήρωσε το Master in Philosophy and History of Science (με διπλωματική εργασία στη Φιλοσοφία της Βιολογίας). Συνέχισε τις σπουδές της σε διδακτορικό επίπεδο και τώρα βρίσκεται στο τρίτο έτος του διδακτορικού της στο Πανεπιστήμιο του Bristol, το αντικείμενό της είναι η Μεταφυσική της Επιστήμης και παράλληλα διδάσκει Μεταφυσική ως tutor στους προπτυχιακούς μαθητές του πανεπιστημίου.
Η σχέση μου με το ΜΙΘΕ ξεκίνησε συμπτωματικά. Προερχόμενη από τη θετική κατεύθυνση σπουδών στο λύκειο, και χωρίς να γνωρίζω την ύπαρξη αυτού του τότε νεαρού τμήματος, είχα αποκλείσει το ενδεχόμενο να ασχοληθώ με τη φιλοσοφία και την ιστορία της επιστήμης που ήδη από τα μαθητικά μου χρόνια μού κέντριζαν τόσο το ενδιαφέρον. Είχα πάρει λοιπόν την απόφασή μου: το τμήμα Φυσικής είχε γίνει το όνειρό μου, με την ελπίδα πως δεν μπορεί, εκεί, αν μη τι άλλο, θα ακούσω για τη φιλοσοφία του Εμπεδοκλή, του Αριστοτέλη, των Πυθαγορείων, και πως εκτός των εργαστηρίων και των μαθημάτων θεωρητικής φυσικής θα υπάρχει κάποιο σεμινάριο για την Ιστορία της Επιστήμης. Βρέθηκε όμως ο κατάλληλος άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή, φυσικός στην ιδιότητα, και μου είπε «Αυτό που ψάχνεις υπάρχει! Μια ομάδα τρελών έχει φτιάξει αυτό το τμήμα και το έχει κάνει με τόσο μεράκι που οι ίδιοι ενδιαφέρονται και κάνουν ό,τι μπορούν ακόμα και για τους αποφοίτους τους». «Θα τη λατρέψεις αυτή τη σχολή», μου είπε, κι έτσι έγινε.

Με εντυπωσίασε το εύρος των γνώσεων που αυτό το τμήμα είχε να μου προσφέρει. Με εντυπωσίασε ακόμα περισσότερο όταν ο ίδιος ο πρόεδρος της σχολής, μου μίλησε για το σκεπτικό πίσω από το πρόγραμμα σπουδών του. Θα μπορούσα να γίνω πανεπιστήμων με την κυριολεκτική σημασία της λέξης, ένας μικρός homo universalis, όπως φυσιογνωμίες σαν τον Καρτέσιο και τον Da Vinci, που θαύμαζα μέσα από την ιστορία της επιστήμης. Στο ΜΙΘΕ μου δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσω εις βάθος από Επιστημολογία και Μεταφυσική μέχρι Αισθητική, και από Πολιτική Φιλοσοφία μέχρι ειδικά θέματα στη Φιλοσοφία της Επιστήμης που ακόμα είναι ζωντανά θέματα διαλόγου μεταξύ των σύγχρονων φιλοσόφων της επιστήμης. Αρχικά φοβόμουν πως ήταν η αναποφασιστικότητά μου που με οδηγούσε σε αυτά τα κάπως ετερόκλητα πεδία. Μετά κατάλαβα ότι ήταν το μικρόβιο που είχα από παλιά να θέλω να ασχοληθώ με τα πάντα, να θέλω να μάθω κατιτί το περισσότερο από οποιαδήποτε επιστήμη, και αυτή την επιθυμία μόνο το ΜΙΘΕ μπορούσε να μου την εκπληρώσει.

Μετά την αποφοίτησή μου και αφού παρακολούθησα και κάποια μαθήματα του μεταπτυχιακού του τμήματος, έφυγα για την Αγγλία για να συνεχίσω τις σπουδές μου στη Φιλοσοφία της Επιστήμης, όπου συνειδητοποίησα το σύνολο των γνώσεων που είχα πια, και που δεν είχε σε τίποτα να ζηλέψει αυτό των νέων συμφοιτητών μου. Και ήταν πρόσθετο το ξάφνιασμα που ένιωσα όταν ένα από τα πιο αξιόλογα αγγλικά τμήματα για τη φιλοσοφία της επιστήμης, το αναγνώρισε και με βράβευσε με υποτροφία ώστε να παρακολουθήσω το πρόγραμμα του master Φιλοσοφίας και Ιστορίας της Επιστήμης.

Τώρα πια, κοιτάζοντας πίσω στα χρόνια μου στο ΜΙΘΕ, νιώθω ευγνώμων προς τους καθηγητές μου που με δίδαξαν, με καθοδήγησαν και με ενέπνευσαν.