Κατερίνα Βλαντώνη: Οι άνθρωποι που γνώρισα στο ΜΙΘΕ, συμφοιτητές και καθηγητές, ήταν δίπλα μου σε όλες μου τις αναζητήσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών μου

Η Κατερίνα μετά την αποφοίτησή της από το ΜΙΘΕ συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ, όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA in European Studies of Society, Science and Technology. Με την επιστροφή της στην Αθήνα εργάστηκε για ένα έτος ως υπεύθυνη εξυπηρέτησης πελατών σε μια ιδιωτική εταιρία παροχής υπηρεσιών internet. Στη συνέχεια απασχολήθηκε ως ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών στο διεπιστημονικό ερευνητικό πρόγραμμα PAPYRUS, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ. Από τον Οκτώβριο του 2008 είναι υποψήφια διδάκτορας στο ΜΙΘΕ, στον Τομέα Ιστορίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας. Το θέμα της διατριβής της είναι στο πεδίο της ιστορίας και κοινωνιολογίας της τεχνολογίας και έχει τίτλο: "Τεχνολογικά ατυχήματα και η έννοια της διακινδύνευσης." Πριν μερικές ημέρες η πρόταση της Κατερίνας ήταν ανάμεσα στις πρώτες που ανακοινώθηκε ότι θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα "Ηράκλειτος ΙΙ" που έχει προκηρύξει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση & Διά Βίου Μάθηση" του ΕΣΠΑ καθώς βαθμολογήθηκε με άριστα!
Όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου στο ΜΙΘΕ ήμουν πολύ προβληματισμένη, καθώς δυσκολευόμουν να κατανοήσω το αντικείμενο του τμήματος και με μπέρδευε το πολυσχιδές πρόγραμμα σπουδών. Στα τέλη του πρώτου έτους κάτι άρχισε να αλλάζει. Από εκεί και πέρα το ΜΙΘΕ με γοήτευε όλο και περισσότερο, και κάθε μάθημα αποτελούσε μία νέα πρόκληση για μένα. Οι σπουδές στο ΜΙΘΕ σίγουρα μου προσέφεραν πολλές γνώσεις. Η μεγάλη ποικιλία επιλεγόμενων μαθημάτων κάλυψε σε μεγάλο βαθμό τα ενδιαφέροντα μου και δημιούργησε νέα. Όμως, το πιο σημαντικό για μένα είναι οι ικανότητες που απέκτησα. Έμαθα να σκέφτομαι κριτικά, και να μπορώ να προσεγγίζω διαφορετικά επιστημονικά ζητήματα. Μπόρεσα να καλλιεργήσω την ικανότητα να θέτω ερωτήματα, τόσο ιστορικά όσο και κοινωνικά, και να αντιλαμβάνομαι τις διαφορετικές όψεις ενός θέματος. Έμαθα να αναζητώ πηγές, να αναλύω, να συνθέτω. Είμαι χαρούμενη γιατί οι άνθρωποι που γνώρισα στο ΜΙΘΕ, συμφοιτητές και καθηγητές, ήταν δίπλα μου σε όλες μου τις αναζητήσεις κατά την διάρκεια των σπουδών μου. Θεωρώ ότι το ακαδημαϊκό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στο ΜΙΘΕ είναι πραγματικά πολύ ξεχωριστό στο χώρο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Επίσης, αναγνώρισα το υψηλό επίπεδο σπουδών που μου προσέφερε το ΜΙΘΕ και κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού μου στο εξωτερικό, καθώς ήμουν σωστά προετοιμασμένη και μπορούσα να ανταπεξέλθω στις πολλές απαιτήσεις. Για αυτούς τους λόγους, όταν ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές και ξεκίνησα να εργάζομαι, σκεφτόμουν ότι ήθελα να συνεχίσω τις αναζητήσεις μου, και επέστρεψα στο ΜΙΘΕ. Θεωρώ ότι το ακαδημαϊκό περιβάλλον στο ΜΙΘΕ θα συμβάλλει αποφασιστικά στην προσπάθεια μου να ολοκληρώσω με τον καλύτερο τρόπο τη διδακτορική μου διατριβή.