Φαίδρα Παπανελοπούλου: Το προπτυχιακό του ΜΙΘΕ μου είχε δώσει όλα τα εφόδια που χρειαζόμουν για να παρακολουθήσω σπουδές υψηλού επιπέδου και να κινηθώ στο ακαδημαϊκό περιβάλλον του εξωτερικού

Η Φαίδρα μετά την αποφοίτησή της από το ΜΙΘΕ, συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης όπου σπούδασε Οικονομική και Kοινωνική Ιστορία με ειδίκευση στην Ιστορία της Επιστήμης. Εκεί ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή το 2004. Με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας έκανε ένα χρόνο μεταδιδακτορική έρευνα στο κέντρο Alexandre Koyré που υπάγεται στην École des Hautes Études en Sciences Sociales στο Παρίσι, και λίγο αργότερα με Ευρωπαική υποτροφία Marie Curie επέστρεψε στο Παρίσι, στο Fondation Maison des Sciences de l’Homme, για άλλα δύο χρόνια. Στο μεταξύ είχε δουλέψει στο Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών στα πλαίσια του προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας”. Από το 2006 συνεργάζεται με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο όπου διδάσκει το μάθημα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, ενώ το Μάιο του 2009 επέστρεψε στο ΜΙΘΕ ως λέκτορας με γνωστικό αντικείμενο την Ιστορία της Φυσικής.
Ενώ το ΜΙΘΕ ήταν από τις πρώτες επιλογές μου όταν έδινα πανελλαδικές εξετάσεις, σίγουρα δεν περίμενα ότι η φοίτησή μου στο τμήμα αυτό θα ήταν καθοριστική για τη μετέπειτα πορεία μου. Από το τέλος του 2ου έτους με είχε κερδίσει οριστικά η Ιστορία της Επιστήμης, και επεδίωξα να συνεχίσω τις σπουδές μου στο εξωτερικό. Είχα ήδη φοιτήσει ένα εξάμηνο στο Πανεπιστήμιο της Caen στη Γαλλία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus και είχα αποκτήσει μια πρώτη επαφή με τις σπουδές και τη ζωή στο εξωτερικό. Αν και βρέθηκα σε ένα πολύ απαιτητικό πανεπιστήμιο (Οξφόρδη) με συμφοιτητές που προέρχονταν από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, δεν αισθάνθηκα μειονεκτικά απέναντι τους (αν εξαιρέσουμε τους 2 πρώτους μήνες προσαρμογής!). Το προπτυχιακό του ΜΙΘΕ μου είχε δώσει όλα τα εφόδια που χρειαζόμουν για να παρακολουθήσω σπουδές υψηλού επιπέδου και να κινηθώ στο ακαδημαϊκό περιβάλλον του εξωτερικού. Το ΜΙΘΕ συνεχίζει να μου προσφέρει σημαντικά εφόδια. Έχοντας διοριστεί στο Τμήμα έχω την ευκαιρία να συμμετέχω σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα και να συνεργάζομαι εποικοδομητικά με συναδέλφους. Όσον αφορά στη διδασκαλία, μοναδική μου ελπίδα είναι να εμπνεύσω στους τωρινούς φοιτητές και φοιτήτριες το ενδιαφέρον για την ιστορία της επιστήμης και της τεχνολογίας όπως συνέβη και σε μένα πριν από περίπου 15 χρόνια.